Wij zoeken naar het basisprobleem en kijken naar mogelijkheden!

Anneke Bezem M.Sc.

Anneke Bezem is de oprichtster van Bureau Bezem. Beeld en Brein® is onderdeel van Bureau Bezem.

Anneke Bezem heeft zich gespecialiseerd in cognitieve stijlen; waaronder Beelddenken. Zij voelt zich erg betrokken bij onze beelddenkers binnen het onderwijs en ontwikkelt leerstrategieën passend bij de manier van informatieverwerking van de beelddenker. Anneke werkt samen met Jaap Murre, hoogleraar Theoretische Neuropsychologie aan de Universiteit van Amsterdam.

Daarnaast heeft zij zich gespecialiseerd in Visuele Disfunctie. Voor deze specialisatie

heeft zij samen met Marjon verschillende opleidingen bij Rob Groenink M.Sc. gevolgd. Daarnaast hebben Anneke en Marjon een training gevolgd bij Pieter Tepaske M.Sc. fysiotherapeut en gecertificeerd Verstibular Rehabilitation Therapist (VRT) in Eustis Florida, Amerika. Pieter Tepaske heeft zijn VRT verkregen bij The Institute of Balance, one of the largest centers in de USA. Van daaruit is Leren in Beweging ontwikkeld.

In 2021 is door het thuisonderwijs het besef gekomen dat er veel rekenproblemen zijn. Dat is de reden dat Anneke zich in 2022 gaat toeleggen op rekenproblemen.

Haar motto: `Kijk naar mogelijkheden!`

Marjon Lugthart BSW

Visueel Screener en de daarbij behorende opleidingen zijn onderdeel van Bureau Bezem. Marjon heeft de leiding over de afdeling Visueel Screener.

Marjon is gespecialiseerd in de problematiek die ontstaat door een onjuiste samenwerking van de ogen. Dit veroorzaakt een (onzichtbare) belemmering bij lezen, spelling en concentratie.  Marjon heeft een bewegingsprogramma op de minitrampoline (Bellicon) en bal-ritme-oefeningen ontwikkeld om kinderen met leerproblemen te coachen. Dit bewegingsprogramma heeft zij onderzocht op basisschool De Dijk in Den Helder samen met Anneke Bezem.

Marjon Lugthart

  • begeleidt kinderen met een samenwerkingsprobleem van de ogen in de eigen praktijk in Den Helder;
  • verzorgt opleidingen Visueel Screener (plus) en Into Bounce `Leren in beweging` voor leerkrachten en andere begeleiders van kinderen met leerproblemen;
  • kijkt naar het hele kind en zoekt dan naar het basisprobleem, van daaruit gaat zij aan het werk.

In 2021 is Marjon In aanraking gekomen met het onderwerp Hoogbegaafdheid. Op dit moment volgt Marjon de opleiding: Psychologie van Hoogbegaafdheid (HBO). 

Haar motto: `Je mag zijn wie je bent!`